Pracownicy TVP muszą udowodnić, że płacą abonament


Pracownicy i współpracownicy Telewizji Polskiej muszą udowodnić swoim szefom, że regularnie płacą abonament radiowo-telewizyjny. Także zatrudnieni w Polskim Radiu mogą się spodziewać apelu o płacenie abonamentu.

TVP Info wprowadzi jesienią kilkanaście nowych programów, a także zmieni grafikę i scenografię. Koncern Thomson-Reuters rozważa wprowadzenie opłat za dostęp do części treści publikowanych na łamach internetowego serwisu informacyjnego Reuters. Telewizja publiczna, walcząc z gigantyczną dziurą budżetową, dokłada do ramówki kolejne reklamy. Jak wyliczył "Dziennik Gazeta Prawna", w 2009 r. obie główne anteny wyemitowały o ponad 250 godzin reklam więcej niż rok wcześniej.



Po siedmiu latach pracy z działu handlowego Grupy Radiowej Agory odchodzą Konrad Łaski i Przemysław Ziurkowski. Od stycznia będą pracować w ZPR SA. W weekendowej ramówce Radia Złote Przeboje pojawiły się nowe programy. Audycje muzyczne, historyczne, informacyjne - w czwartek rusza, tworzone przez niepełnosprawnych, internetowe radio IN. Organizowany przez Caritas projekt wspierają m.in. prezydentowa Maria Kaczyńska i b. szef radiowej Trójki Krzysztof Skowroński.

W białoruskich gazetach ukazały się reklamy kanału Belsat TV. Niektóre drukują już program kanału.

Według projektu programu restrukturyzacji zatrudnienia przyjętego przez zarząd Ruchu SA największy kolporter prasy do końca sierpnia zwolni 20 proc. pracowników. Przygotowany przez Komitet Obywatelski Mediów Publicznych projekt ustawy medialnej odsuwa polityków od wpływu na publiczną telewizję i rozgłośnie radiowe. Podczas debaty "Bitwa o media publiczne" w Fundacji Batorego wytknięto mu jednak kilka słabości.

Popularna aktorka Małgorzata Potocka nie jest już dyrektorką oddziału terenowego Telewizji Polskiej w Łodzi. Informację o jej odwołaniu potwierdził rzecznik TVP Stanisław Wojtera. Wyemitowana podczas ubiegłotygodniowego meczu SuperBowl reklama Coca-Coli może być plagiatem - twierdzi wiele internetowych serwisów informacyjnych. MTV Networks Polska podtrzymuje plany poszerzenia portfolio o kolejny kanał i zapowiada odświeżenie ramówki VH1.



Niemieckojęzyczny kanał telewizyjny 3Sat nadaje przez całą niedzielę reportaże, filmy dokumentalne i fabularne poświęcone Polsce. Chcemy wyjaśnić nieporozumienia i sprawdzić, ile prawdy tkwi w stereotypach na temat Polski - tłumaczy redakcja. Na dzisiejszym posiedzeniu zarządu Telewizji Polskiej ma być omawiana sprawa zwolnień grupowych w spółce – dowiedział się nieoficjalnie "Presserwis". W segmencie tygodników opinii w pierwszym kwartale br. tylko "Newsweek Polska" poprawił sprzedaż wobec tego okresu ub.r. W grupie tygodników z przedrukami lepiej sprzedawał się "Tygodnik Angora", a wśród tygodników katolickich - "Gość Niedzielny" i "Tygodnik Powszechny".

Rzecznik Praw Dziecka interweniuje w KRRiT


Rzecznik praw dziecka Marek Michalak alarmuje, że nadawane przed "Wieczorynką" zapowiedzi drastycznych materiałów "Wiadomości" TVP 1 źle wpływają na dzieci.

Polski kalendarz z fotografiami prasowymi zdobył złoto


Wyłoniono zwycięzców VI Międzynarodowego Konkursu Kalendarzy i Kart Świąteczno-Noworocznych Vidical 2010. Grand Prix zdobył kalendarz wieloplanszowy pt. ”Żywot malarza” wykonany na zlecenie PWS Konstanta SA. Złotym medalem wyróżniono kalendarz ”Grand Press Photo 2009”.

Farfał zostanie szybko odwołany?


Na 16 września p.o. prezes TVP Piotr Farfał zwołał posiedzenie nowej rady nadzorczej spółki - dowiedziała się PAP ze źródeł zbliżonych do rady. Na posiedzeniu tym prawdopodobnie nastąpi odwołanie Farfała z funkcji, bowiem rada jest mu nieprzychylna.

Co kandydaci zrobią dla cyfrowej Polski?


W poniedziałek, 14 czerwca, odbędzie się konferencja prasowa "Cyfrowy Prezydent Polski". Jej uczestnicy będą się mogli dowiedzieć, z jakich nowoczesnych technologii korzystają kandydaci w zbliżających się wyborach prezydenckich.

"Trzeba się przygotować na gorsze czasy"


Rada Nadzorcza Polskiego Radia, mimo wniosku przedstawiciela ministra skarbu, nie zajęła się sprawą odwołania Magdaleny Jethon ze stanowiska dyrektor Trójki.

Serwis G+J do oceniania szkolnych nauczycieli


G+J Polska chce do grudnia br. zwiększyć liczbę realnych użytkowników społecznościowego portalu dla młodzieży Epuls.pl o około 30 proc. w stosunku do czerwca br. Liczy, że użytkowników przyciągnie Spokobelfer.pl – który służy do oceniania nauczycieli.

Dwa razy więcej stanowisk kierowniczych w TVP Info


Nowa struktura organizacyjna kanału TVP Info przewiduje dwa razy więcej kierowników niż dotychczas, razem z zastępcami jest to 20 stanowisk – dowiedział się "Presserwis".

Wzrost wydatków na reklamę kinową


O 9,4 proc. wzrosły wydatki na reklamę kinową przez 11 miesięcy u.br., w porównaniu z tym okresem 2008 roku – wynika z badań Expert Monitora (dane cennikowe, bez autopromocji, wydatki na reklamę na ekranach).

Porażkę Gołoty śledziło ponad 8 mln widzów


Sobotnią walką Andrzeja Gołoty z Tomaszem Adamkiem oglądało w Polsacie i Polsat Sport 8,2 mln widzów – wynika z danych AGB Nielsen Media Research.

Nowe osoby w polskim oddziale Fox


Fox International Channels Poland znów zatrudnia marketing managera i PR managera, jednocześnie kończąc współpracę z agencją On Board PR.

TVP wycofuje się z ponadlimitowych zwolnień


Telewizja Polska nie przekroczy limitu 403 osób objętych zwolnieniami grupowymi. Dodatkowa lista zwolnień została w piątek wycofana.

Brytyjskie programy coraz popularniejsze za granicą


Brytyjskie telewizje eksportują coraz więcej swoich produkcji za granicę – wynika z dorocznego raportu UK TV Exports Survey.

TVP Polonia nie zniknie z litewskich ekranów


Pod koniec października podpisana zostanie nowa umowa o retransmisji TVP Polonia na Litwę - poinformował wiceminister spraw zagranicznych Jan Borkowski podczas posiedzenia sejmowej komisji kultury.

"Politiken" przeprosi za karykatury Mahometa


Duński dziennik "Politiken" przeprosi muzułmanów za opublikowanie w 2008 roku karykatur proroka Mahometa.

Miażdżący raport NIK o TVP - gdzie jest 150 mln złotych?


"Gazeta Wyborcza": Najwyższa Izba Kontroli zbadała, co działo się w TVP w czasie, gdy prezesami byli: Bronisław Wildstein (do 26 lutego 2007 r.), Andrzej Urbański (do 18 grudnia 2008 r.) i Piotr Farfał (do 19 września 2009 r.). Raport z kontroli jest dla prezesów TVP miażdżący.

Wkrótce debiut brytyjskiej Vivy


Grupa telewizyjna MTV Networks (Viacom) rezygnuje z marki The Music Factory (TMF) w Wielkiej Brytanii. Zastąpi ją Viva.

"Panorama" TVP 2 może zmienić szefa


Jacek Skorus najprawdopodobniej straci stanowisko kierownika "Panoramy" w TVP 2 – dowiedział się "Presserwis"

Likwidacja "wskrzeszonego" programu w TVP


W grudniu z ramówki Programu 1 Telewizji Polskiej spadnie magazyn kulturalny "Pegaz".

"Rz" rezygnuje z korespondenta i biur terenowych


"Rzeczpospolita" (Presspublica) odwoła na początku lutego br. swojego korespondenta z Berlina Piotra Jendroszczyka. Zamyka też w siedmiu miastach Polski biura terenowych korespondentów, którzy mają pracować w domu. Obie decyzje podyktowane są oszczędnościami.

Young & Rubicam będzie promować Polskę żaglowcem


Agencja reklamowa Young & Rubicam zwyciężyła w przetargu, w którym Polska Organizacja Turystyczna zlecała przygotowanie kampanii Polski za granicą.