1,45 mln widzów teleturnieju "Gilotyna" w TVP 2


Po czterech odcinkach w nowym paśmie teleturniej "Gilotyna" przyciąga do TVP 2 średnio 1,45 mln widzów – wynika z danych AGB Nielsen Media Research.

Sarah Palin, była kandydatka na wiceprezydenta USA, a obecnie jedna z gwiazd telewizji Fox News, zleciła budowę czterometrowego płotu wokół swojej rezydencji na Alasce, by odgrodzić się od piszącego o niej dziennikarza. Jerzy Sosnowski, tymczasowy szef Związku Zawodowego Dziennikarzy i Pracowników Programu III Polskiego Radia, nie poprowadzi wtorkowego wydania "Klubu Trójki". Wczoraj w prowadzeniu audycji zawiesił go dyrektor Trójki Jacek Sobala. Antyradio (Grupa Eurozet) 8 marca br. będzie obchodzić na antenie Dzień Kobiet, który rozgłośnia nazwała dniem PRL.



TVN nie przygotował na wiosnę wielu nowości. Stawia na nowe edycje znanych już programów. - Czas skończyć zimowe wakacje, bo znudzeni powtórkami widzowie mogliby już do nas nie wrócić - żartował dyrektor programowy TVN Edward Miszczak na konferencji prezentującej nową ramówkę stacji. Rumuński serwis FunerarTV oferuje usługę telewizji internetowej emitującej transmisje z pogrzebów. Anna Mucha została jurorką piątej edycji programu rozrywkowego TVN pt. "You Can Dance – Po prostu tańcz".

Kanał TVP 2 zdobył zlecenie od Polskiej Organizacji Turystycznej na kreację i produkcję materiałów telewizyjnych pod roboczym tytułem "Ambasadorowie polskiej turystyki".

Ewa Ewart, znana na całym świecie autorka głośnych dokumentów, dziennikarka BBC, specjalnie dla widzów kanału rekomenduje   niezwykłe filmy, które jej zdaniem warto zobaczyć. W cyklu "Ewa Ewart poleca",  TVN24 pokaże kolejne dokumenty. Zaczynamy 3 stycznia 2010 roku o godzinie 12. 20  poruszającym  dokumentem  z BBC pt  "Mali złodzieje".   Mariusz Dąbrowski będzie zastępcą dyrektora Programu I Polskiego Radia. Zastąpi odwołaną wczoraj Beatę Biały.

Telewizja Polska pożyczy od Banku Pekao SA 100 mln zł na finansowanie bieżącej działalności. Będzie ją to kosztowało 13,48 mln zł brutto. Były pracownik lub współpracownik dziennika ”Fakt” (Axel Springer Polska) założył bloga, w którym chce walczyć z redakcją tego tytułu. Zapowiada m.in. zbiorowy pozew o mobbing. Mira Suchodolska od kwietnia będzie szefem działu krajowego w "Dzienniku Gazecie Prawnej" (Infor Biznes) - wynika z nieoficjalnych informacji "Presserwisu".



W telewizji rozpoczęła się kampania, w której Natasza Urbańska reklamuje lody Koral (PPL Koral). Koncern odzieżowy Benetton Group rozpoczął globalny konkurs, którego celem jest wyłonienie 20 twarzy marki. Zwycięzcy konkursu użyczą swoich wizerunków dla kolekcji jesień/zima 2010. Między 300, a 500 - tyle osób miałoby zostać zwolnionych z Polskiego Radia - w środę zarząd spółki zatwierdził harmonogram wprowadzania restrukturyzacji. Jak podkreślił rzecznik radia Radosław Kazimierski spółka przygotowuje się w ten sposób na trudne czasy.

TVP podnosi ceny reklam na maj


Średnia cena w cenniku biura reklamy i handlu Telewizji Polskiej na maj wzrosła o 12,6 proc. w porównaniu z majem ubiegłego roku.

20-lecie RMF FM. Rusza "żółta" kampania


Agencja Ambasada Brand Communications przygotowała spot wizerunkowy pt. "Żółty. Cała Polska świętuje 20. urodziny RMF FM".

"Gość Niedzielny" ma jednak przeprosić A. Tysiąc


Marek Gancarczyk, redaktor naczelny ”Gościa Niedzielnego”, i archidiecezja katowicka, wydawca katolickiego tygodnika, mają przeprosić Alicję Tysiąc za naruszenie jej dóbr osobistych – zdecydował sąd drugiej instancji.

"Angora" i "Gość Niedzielny" poprawiły sprzedaż


W pierwszym półroczu tego roku "Tygodnik Angora" i "Gość Niedzielny" zanotowały wzrosty średniego rozpowszechniania płatnego razem wobec tego samego okresu w ub.r. – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.

Majewski i Ibisz nie otworzą gali Wiktorów


Jubileuszową, 25. galę wręczenia telewizyjnych nagród Wiktory miała w tym roku otworzyć i zamknąć trójka reprezentantów konkurencyjnych stacji: Maciej Orłoś z TVP, Szymon Majewski z TVN i Krzysztof Ibisz z Polsatu. TVP zmieniła jednak scenariusz.

Roszady w kierownictwie Burda Media Polska


Justyna Namięta od marca obejmie stanowisko dyrektora generalnego Burda Media Polska. Zastąpi Christiana Fiedlera, który po czterech latach wraca do Niemiec, do Burda Eastern Europe i stamtąd będzie kierował strategiczną działalnością polskiego oddziału wydawnictwa.

Celebryci pomagają Fundacji Hospicyjnej


”Pomóż ukoić ból” - pod takim hasłem Fundacja Hospicyjna prowadzi kampanię, której celem jest wsparcie działalności hospicjów w Polsce

TVP 1 mimo spadku udziału w widowni pozostaje liderem


Program 1 Telewizji Polskiej pozostał w styczniu liderem pod względem udziału w widowni telewizyjnej. Wszystkie główne telewizje zanotowały wyniki gorsze niż rok temu.

Rewolucja w PR; "Internet to przyszłość radia"


85 tematycznych stacji internetowych, w tym kanały muzyczne, ze słuchowiskami, kabaretowe oraz Radio na Wizji, kanał dostępny na największych platformach satelitarnych - publiczna radiofonia chce uczcić jubileusz 85-lecia mocnym wejściem w nowe technologie.

Axel Springer nie kupi N24


Koncern medialny Axel Springer nie zamierza przejmować niemieckiej telewizji informacyjnej N24.

Puls traci kolejnego udziałowca


Dariusz Dąbski został jedynym właścicielem TV Puls. Stacja przestała szukać inwestora, co rynek odbiera jako kapitulację.

Internautów w Polsce już nie przybywa


Po raz pierwszy w historii badania Net Track, prowadzonego od 2001 roku, kolejny wynik penetracji Internetu nie wzrósł, a nawet minimalnie spadł w stosunku do poprzedniego pomiaru. W okresie lipiec - wrzesień br. z Internetu korzystało 49,4 proc. całej populacji.

Luksusowa prostytutka została felietonistką


Luksusowa prostytutka i piosenkarka Ashley Dupre będzie felietonistką bulwarowego dziennika "New York Post".

Niemcy: mecze Euro 2012 w ogólnodostępnych kanałach


Niemieccy nadawcy publiczni ARD i ZDF pokażą wszystkie mecze turnieju piłkarskiego Euro 2012 na ogólnodostępnych kanałach – podają niemieckie media.

"Super Express" testuje sprzedaż e-wydań


Od dzisiaj "Super Express" (Murator SA) można kupować w formie elektronicznej.

Tomasz Rakowski p.o. dyrektorem TVP Lublin


Tomasz Rakowski ma dziś objąć obowiązki dyrektora TVP Lublin – ustaliła "Gazeta Wyborcza Lublin".

Pięciu kandydatów do fotela prezesa TVP


Pięć osób ma szansę na stanowisko prezesa Telewizji Polskiej. Rada nadzorcza spółki wyeliminowała wczoraj 23 kandydatów.

Były naczelny "Der Spiegel" przygotowuje nowy tytuł


Stefan Aust, były redaktor naczelny tygodnika ”Der Spiegel”, planuje wprowadzanie na niemiecki rynek nowego pisma – podał ”The Guardian”.

"Żydownik Powszechny" - "prowokacja" redakcji


Z okazji przypadającego jutro jubileuszu 65-lecia istnienia "Tygodnika Powszechnego" redakcja przygotowała wydanie specjalne, pod prowokacyjnym tytułem "Żydownik Powszechny". Jest to tytuł odnoszący się do inwektyw, jakie używają wobec "Tygodnika Powszechnego" przeciwnicy dialogu polsko- i chrześcijańsko-żydowskiego.

Były doradca Kaczyńskiego w biurze zarządu TVP


Dariusz Lasocki zastąpił w biurze zarządu Telewizji Polskiej Piotra Ślusarczyka.