Springer może przejąć rosyjskie tytuły od G+J


Rosyjskie władze antymonopolowe wydały zgodę na przejęcie przez koncern Axel Springer moskiewskiej spółki córki grupy wydawniczej Gruner + Jahr.

Komisja Etyki Telewizji Polskiej orzekła wczoraj, że zastępca dyrektora TVP 1 ds. publicystyki Stanisław Janecki naruszył zasady etyki dziennikarskiej. Janecki odpowiada, że to komisja działa wbrew zasadom dziennikarstwa. Prowadzący poranną audycję w radiu ESKA ROCK przywitał słuchaczy wyrażeniem podziwu dla niemieckich żołnierzy, którzy musieli rano wstać i wsiąść do czołgów i samolotów. Zarząd TVP dotychczas nie zapoznał się z listem pracowników TVP Info w obronie dyrektora tego kanału, Jacka Snopkiewicza, więc nie może na ten list odpowiedzieć - poinformował w piątek PAP rzecznik TVP Stanisław Wojtera.



MediaCom Explore, dział badań domu mediowego MediaCom Warszawa, zbadał nastroje Polaków po tragedii w Smoleńsku. Wydania specjalne "Rzeczpospolitej", 'Gazety Wyborczej" i "Dziennika Polskiego' były rozdawane wczoraj w Krakowie. Przez 3 godziny, 17 minut i 49 sekund średnio dziennie oglądali Polacy telewizję w lipcu i sierpniu. To o 3 minuty i 21 sekund więcej, niż rok temu, ale największe stacje widzów straciły.

Obejmując 49 proc. udziałów w spółce Infor Biznes, Axel Springer Polska wprowadził do niej nie tylko "Dziennik" i serwis internetowy, ale wpłacił też 56,5 mln zł gotówką – ustaliła na podstawie Krajowego Rejestru Sądowego "Gazeta Wyborcza".

Onet.pl uruchomił serwis rozrywkowo-społecznościowy Quizon.pl, zawierający kilkaset quizów w wersji przeglądarkowej i na komórkę. Obowiązki Moniki Minko, dyrektor programowej kanałów tematycznych Filmbox, przejęli Agnieszka Łęgowska i Paweł Galiński.

Jan Rojek pokieruje oddziałem Telewizji Polskiej w Krakowie, a Beata Szuszwedyk-Sadurska ma być szefową TVP Łódź. Czas reklamowy w Polsacie będzie w czerwcu droższy niż rok temu. Biuro reklamy Grupy Polsat, Polsat Media, nie ujawnia jednak średniej skali podwyżki. TVN Siedem umieści w prime time seriale pokazywane już wcześniej przez TVN.



Telewizja Polska planuje kolejną kontrolę w gdańskim oddziale regionalnym – dowiedział się "Presserwis". Redakcje dzienników miały poważny dylemat, które niedzielne sondaże wyborcze uznać za najbardziej wiarygodne i zaprezentować je na pierwszej stronie poniedziałkowych wydań. 448 tys. zł wynosi pula nagród w loterii "Apartament za czytanie", która 4 grudnia br. rozpocznie się na łamach ”Dziennika Wschodniego” (Media Regionalne).

Kolejni dziennikarze opuszczą "Dziennik"


32 osobom z redakcji "Dziennika Gazety Prawnej" (Infor Biznes) zostaną do końca miesiąca wręczone wypowiedzenia. Wydawca postanowił także zlikwidować tzw. łososiowe strony. Od kwietnia znajdujące się tam treści biznesowe trafią do głównego, białego grzbietu.

"Przekrój" rozmawia z Pilchem


Wydawca tygodnika "Przekrój" (Wydawnictwo "Przekrój") prowadzi rozmowy z pisarzem i felietonistą Jerzym Pilchem – dowiedział się nieoficjalnie "Presserwis".

Nieaktualna reklama Radia ZET w "Twoim Stylu"


W najnowszym, wrześniowym ”Twoim Stylu” (Wydawnictwo Bauer) pojawiła się całokolumnowa reklama Radia Zet. Lecz nie dość, że opublikowano ją bez wiedzy nadawcy, to w dodatku jest nieaktualna – promuje nieistniejący już program.

Średnio 5 mln widzów śledziło losy "Blondynki"


Serial "Blondynka" w TVP 1 oglądało średnio 4,9 mln widzów.

1,6 mln widzów oglądało galę Miss Polski


1,6 mln osób oglądało w piątek (w godz. 22.05-0.05) w Polsacie transmisję z gali Miss Polski 2009. Dało to stacji 18,49 proc. udziału w rynku.

TVN na "Brzyduli" zarobił prawie 140 mln zł


Drugą edycję serialu "Brzydula" oglądało w TVN średnio 3,68 mln widzów – wynika z danych AGB Nielsen Media Research.

Obawy TVP; niektóre kanały zostały zakodowane


Telewizja Polska zdecydowała się ponownie zakodować niektóre swoje kanały na satelicie, które w połowie września br. na potrzeby własnej platformy satelitarnej odkodowała.

Cykl audycji dla przyszłych rodziców w Trójce


Wystartował "Projekt Tata" - cykl audycji radiowych Programu III Polskiego Radia dla ojców o problemach kobiet w ciąży.

Kibice mecz obejrzeli, ale sponsorzy uciekają


Telewizyjni kibice nie zbojkotowali ostatniego meczu polskiej reprezentacji w eliminacjach do piłkarskich mistrzostw świata – w TVP 1 oglądało go średnio 3,9 mln widzów.

Nowy magazyn lifestylowy już w sprzedaży


Na rynku pojawił się dwumiesięcznik o lifestylowym charakterze pt. "Kawa" (Media Editor).

Rydzyk podpisał wyjątkową umowę na korzystanie z archiwów TVP


Rządzący Telewizją Polską Piotr Farfał podpisał umowę z fundacją Tadeusza Rydzyka w sprawie wymiany archiwów - dowiedziała się nieoficjalnie "Gazeta Wyborcza". Z żadnym innym nadawcą TVP takiej umowy nie ma.

Powstał standard reklamy display w polskim Internecie


Grupa robocza brand advertising zrzeszona w IAB Polska przygotowała dokument określający standard reklamy display, czyli graficznej reklamy w sieci. Zasady zaczną obowiązywać od 1 września

Rosną wydatki na reklamę kinową


O 15,4 proc. wzrosły wydatki na reklamę kinową w ubiegłym roku, w porównaniu z 2008 rokiem, wynika z raportu Expert Monitora (dane cennikowe, bez autopromocji, wydatki na reklamę na ekranach).

TVS w kolejnej niemieckiej kablówce


TVS, śląska telewizja regionalna, trafiła do oferty niemieckiego operatora kablowego Kabel BW.

Burda Media Polska uruchamia nowe miesięczniki


"Moje Zwierzenia" i "Przepis na Ogród" - to kolejne tytuły społecznościowe w portfolio Burda Media Polska. Oba miesięczniki do sprzedaży trafią w marcu.

Wizja skarży zwolnienia grupowe w TVP do prokuratury i PIP


Związek Zawodowy Pracowników Twórczych TVP Wizja złożył zawiadomienie o podejrzeniu przestępstwa do prokuratury oraz skargę do Państwowej Inspekcji Pracy w sprawie przeprowadzanych przez Telewizję Polską zwolnień grupowych.

Właściciel "Przekroju" szuka wydawcy


Wydawnictwo "Przekrój", do którego należą tygodnik "Przekrój" i miesięcznik "Sukces", chce stworzyć w ramach struktury stanowisko wydawcy.

Będzie proces za korupcję w TVP


Prokuratura Apelacyjna w Białymstoku w piątek skierowała do sądu akt oskarżenia w związku z przypadkami korupcji przy produkcji programów telewizyjnych. Zarzuty dotyczą m.in. przyjęcia łapówek od zewnętrznego producenta audycji telewizyjnych w suwalskiej redakcji TVP Białystok.

Czterech komentatorów w "Pytaniu na śniadanie"


Stałymi komentatorami programu "Pytanie na śniadanie" w TVP 2 zostali Robert Leszczyński - dziennikarz "Wprost", Michał Ogórek - felietonista "Gazety Wyborczej", Michał Karnowski - publicysta "Polski" i Grzegorz Chlasta - dziennikarz Tok FM.

Relacje z igrzysk będzie można obejrzeć w HD


Impreza w Vancouver to pierwsze zimowe igrzyska, które będą w całości transmitowane w wysokiej rozdzielczości. W najwyższej jakości obrazu pokażą je TVP HD i Eurosport HD. Całonocne transmisje przewidziano też w TVP Sport i Eurosporcie.