Wyspy: internetowe wydania gazet będą płatne


Brytyjski dziennik "The Times" i tygodnik "The Sunday Times" będą od czerwca pobierać opłaty za dostęp do swych internetowych wydań - ogłosiła firma News International. Abonament będzie wynosił 1 funt dziennie lub 2 funty za tydzień.

Wydawca tygodnika "Polityka" ("Polityka" Spółdzielnia Pracy) planuje w tym roku kolejne serie wydań specjalnych pisma i rozwój w Internecie. Jak wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów, w pierwszej piątce najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych 2009 roku znalazły się trzy kanały Grupy TVN: TVN24, TVN i TVN CNBC Biznes. Portal Onet.pl zajął 10 miejsce z liczbą 2107 cytowań. Sonda z pytaniem dla widzów programu Jana Pospieszalskiego "Warto rozmawiać" zaczęła się w TVP 1 godzinę przed audycją. Ponieważ widzom tego nie powiedziano, ze zdumieniem już na początku programu słuchali, jakie są wyniki głosowania.



Rosyjska sieć handlowa Stroibat wykorzystała w kampanii reklamowej wizerunek sobowtóra rosyjskiego prezydenta Dmitrija Miedwiediewa. Włoskiej telewizji publicznej i radiu RAI grozi "śmierć" po "długiej agonii" - ostrzegł prezes Paolo Garimberti. Wyraził przekonanie, że firmę mogą uratować tylko gruntowne zmiany. Stanisław Janecki, który do końca stycznia br. był redaktorem naczelnym tygodnika ”Wprost”, został stałym felietonistą "Faktu" (Axel Springer Polska).

Robert Leszczyński rozstał się w piątek z tygodnikiem ”Wprost” (AWR ”Wprost”) – dowiedział się nieoficjalnie ”Presserwis".

Z wyemitowanych dotychczas seriali, które zadebiutowały w jesiennych ramówkach telewizyjnych, największą widownię gromadzi "Dom nad rozlewiskiem" TVP 1 – wynika z danych AGB Nielsen Media Research. W najbliższą sobotę rozpocznie się ogólnopolska kampania Białegostoku.

Zarząd Telewizji Polskiej wymienia dyrektorów oddziałów regionalnych. Zdymisjonowano już szefów TVP Kraków, TVP Łódź i TVP Białystok. Będzie też zmiana w TVP Katowice. Kanał TVP 2 zdobył zlecenie od Polskiej Organizacji Turystycznej na kreację i produkcję materiałów telewizyjnych pod roboczym tytułem "Ambasadorowie polskiej turystyki". Na 16 września p.o. prezes TVP Piotr Farfał zwołał posiedzenie nowej rady nadzorczej spółki - dowiedziała się PAP ze źródeł zbliżonych do rady. Na posiedzeniu tym prawdopodobnie nastąpi odwołanie Farfała z funkcji, bowiem rada jest mu nieprzychylna.



Szymon Jadczak i Maciej Kuciel z programu Uwaga! TVN dostali najbardziej prestiżową polską nagrodę dziennikarską - Grand Press w kategorii "News". Wzrośnie liczba nośników sieci sprzedaży reklamy kinowej Multikino. Grupa TVN w pierwszym kwartale br. zwiększyła przychody do 548 mln zł, a jej EBITDA wyniósł 98 mln zł.

Rośnie sprzedaż "Angory"


W segmencie tygodników opinii w pierwszym kwartale br. tylko "Newsweek Polska" poprawił sprzedaż wobec tego okresu ub.r. W grupie tygodników z przedrukami lepiej sprzedawał się "Tygodnik Angora", a wśród tygodników katolickich - "Gość Niedzielny" i "Tygodnik Powszechny".

TVP podnosi ceny reklam i odrabia straty z kwietnia


W cenniku Telewizji Polskiej na czerwiec czas reklamowy jest o ok. 15 proc. droższy niż rok temu.

Marek Zając wicenaczelnym w ”Przekroju”


Marek Zając został drugim zastępcą Katarzyny Janowskiej, redaktor naczelnej tygodnika ”Przekrój” (Wydawnictwo ”Przekrój”). Pełni tę funkcję obok Juliusza Urbanowicza.

Rząd dofinansuje TVP Kultura i radiową Dwójkę


4 mln zł z rezerwy budżetowej otrzyma minister kultury i dziedzictwa narodowego na dofinansowanie projektu ”Audycje radiowe i telewizyjne - misja publiczna” Narodowego Instytutu Audiowizualnego.

Wizja skarży zwolnienia grupowe w TVP do prokuratury i PIP


Związek Zawodowy Pracowników Twórczych TVP Wizja złożył zawiadomienie o podejrzeniu przestępstwa do prokuratury oraz skargę do Państwowej Inspekcji Pracy w sprawie przeprowadzanych przez Telewizję Polską zwolnień grupowych.

Zarębski: należy przemyśleć system mediów publicznych


Zmniejszenie wpływów z abonamentu nakazuje, by politycy raz jeszcze zastanowili się nad systemem mediów publicznych w Polsce i ich rozmiarem - uważa ekspert rynku medialnego Andrzej Zarębski.

Studenci UW tworzą telewizję internetową


W piątek wieczorem rozpocznie działalność telewizja internetowa studentów Uniwersytetu Warszawskiego - Uniwerek.tv.

GoldenLine.pl po raz pierwszy promuje się w radiu


Serwis społecznościowy GoldenLine.pl rozpoczął wczoraj pierwszą promocyjną kampanię w radiu.

Złota Gruszka dla redaktora naczelnego "TP"


Ksiądz Adam Boniecki, redaktor naczelny "Tygodnika Powszechnego", otrzymał wczoraj Honorową Złotą Gruszkę – nagrodę przyznawaną przez małopolski oddział Stowarzyszenia Dziennikarzy RP. Zieloną Gruszkę – dla utalentowanych młodych dziennikarzy odebrał Dariusz Zalewski z Tok FM.

Onet.pl testuje komunikator do korzystania z wielu serwisów


Grupa Onet.pl udostępniła wersję testową nowego komunikatora społecznościowego Mytribe.

Miecugow za Najsztuba w "Przekroju"


Grzegorz Miecugow będzie robił wywiady dla tygodnika "Przekrój" (Wydawnictwo "Przekrój").

Agora notuje mniejsze przychody


Przychody Grupy Agora w pierwszym półroczu br. wyniosły 572,2 mln zł i były o 12,9 proc. niższe od osiągniętych w pierwszym półroczu 2008 roku.

Sąd nie zgodził się na wypłatę premii w Tribune Co.


Wydawnictwo Tribune Co. nie otrzyma od sądu nadzorującego proces upadłościowy zgody na program bonusów i premii dla kardy kierowniczej – podał serwis Editor & Publisher.

Axel Springer wpłacił Inforowi ponad 50 mln złotych


Obejmując 49 proc. udziałów w spółce Infor Biznes, Axel Springer Polska wprowadził do niej nie tylko "Dziennik" i serwis internetowy, ale wpłacił też 56,5 mln zł gotówką – ustaliła na podstawie Krajowego Rejestru Sądowego "Gazeta Wyborcza".

Nowy magazyn lifestylowy już w sprzedaży


Na rynku pojawił się dwumiesięcznik o lifestylowym charakterze pt. "Kawa" (Media Editor).

Filmy Monolithu w VOD platformy N


ITI Neovision, operator platformy N, podpisał umowę z dystrybutorem Monolith Films na kontent do usług wideo na żądanie.

Bank Pekao SA wspomoże TVP


Telewizja Polska pożyczy od Banku Pekao SA 100 mln zł na finansowanie bieżącej działalności. Będzie ją to kosztowało 13,48 mln zł brutto.

Niekonwencjonalne przeprosiny "Super Expressu"


"Super Express" (Murator SA) zamieścił wczoraj nakazane przez sąd przeprosiny. Co prawda zajmują one połowę strony, ale ich treść to zaledwie jedna linijka drobnego druku.

Teleturnieje TVP 2 będą konkurowały z "Wiadomościami"


Wiosną teleturnieje w TVP 2 będą rywalizować z "Wiadomościami" w TVP 1 – nieoficjalnie dowiedział się "Presserwis".

Karnowski nowym szefem TVP1?


Jacek Karnowski, obecny szef "Wiadomości", ma zostać dyrektorem Programu Pierwszego TVP - donosi na swojej stronie internetowej tygodnik "Newsweek".