Koniec brytyjskiego "Big Brothera"


W styczniu przyszłego roku reality show ”Big Brother” zniknie z brytyjskiej telewizji.

Światowe agencje fotograficzne i gazety odmówiły opublikowania oficjalnego zdjęcia ze spotkania prezydenta USA Baracka Obamy z duchowym przywódcą Tybetańczyków Dalajlamą. Powód: media zostały wyłączone z tego spotkania. W Warszawie powołano polski oddział Press Clubu. AWR "Wprost", wydawca tygodnika "Wprost", ogłosił wczoraj, że przestaje drukować felietony byłego właściciela tego pisma Marka Króla. Jednocześnie wydawca przeprosił za ostatni jego felieton.



W środę rozpoczęła się kampania prasowa mrożonych warzyw marki D’aucy (D’aucy Polska). P.o. prezesa TVP Piotr Farfał powiedział, że w poniedziałek wyśle do członków niedawno powołanej rady nadzorczej TVP zawiadomienie o zwołaniu posiedzenia najdalej w połowie września. Na tym posiedzeniu rada może odwołać Farfała z funkcji. Sieć telewizyjna Comedy Central ogłosiła, że pracuje nad kreskówką, w której głównym bohaterem ma być Jezus.

Spółka Astro w wakacje chce uruchomić platformę IPTV OOGNET.

Obowiązki Moniki Minko, dyrektor programowej kanałów tematycznych Filmbox, przejęli Agnieszka Łęgowska i Paweł Galiński. Agencja TVN (TVN News & Services Agency) będzie obsługiwała tegoroczne Igrzyska Olimpijskie w Vancouver. Zbudują studio w bezpośrednim sąsiedztwie wioski olimpijskiej, z widokiem na BC Place, nad którym będzie wznosić się znicz olimpijski.

Osoby, które pracowały z Katarzyną Janowską, nową redaktor naczelną tygodnika ”Przekrój" (Wydawnictwo "Przekrój"), chwalą jej dokonania. Wydawcy natomiast jej nie znają. Ona sama zapowiada, że główny akcent w "Przekroju" położy na kulturę. Telewizja Polska uruchamia impresariat dla swoich gwiazd. Będzie funkcjonował w ramach biura koordynacji programowej. Koncern medialny Axel Springer szuka kupca dla tytułów gospodarczych "Euro" i "Euro am Sonntag".



Sąd Okręgowy w Warszawie zakazał Radiu Zet (Eurozet) wykorzystywania na antenie, stronie internetowej radia oraz w działaniach promocyjnych określenia "wielka kumulacja" jako nazwy konkursu. Zakaz ma obowiązywać do zakończenia procesu, który Radiu Zet wytoczył RMF FM. "Gazeta Wyborcza": 3,6 mln zł - tyle według NIK kosztowała Polskie Radio beztroska polityka kadrowa koalicji PiS-LPR-Samoobrona. Pieniądze poszły na odprawy i odszkodowania. "Polityka" Spółdzielnia Pracy wyda kolekcję filmów o bluesie pt. "The Blues".

Pospieszalski przechodzi do TVP1


Z ramówki TVP 1 jeszcze w tym miesiącu spadną programy "Na tropie" i "Koniec końców" – dowiedzieliśmy się nieoficjalnie.

TVP chce zaoszczędzić "miliony złotych"


Ograniczenie budżetów wszystkich jednostek, optymalizacja kosztów produkcji, uproszczenie struktury wewnętrznej - zarząd TVP uchwalił w środę pakiet uchwał restrukturyzacyjnych. Według TVP do końca roku pozwolą one zaoszczędzić "miliony złotych".

Polsat poszedł na ugodę z Gabrielem Janowskim


Polsat zawarł ugodę w procesie wyborczym, jaki wytoczył stacji kandydujący na prezydenta RP Gabriel Janowski.

Kukiz z programem w TVP1


W jesiennej ramówce Programu 1 Telewizji Polskiej zadebiutuje program publicystyczny "Koniec końców". Poprowadzą go redaktor naczelny kwartalnika ”44 / Czterdzieści i Cztery” Marek Horodniczy i lider zespołu Piersi Paweł Kukiz.

Zapraszam do mojego gabinetu psychoterapii w Łodzi. Jako psycholog Łódź od wielu lat prowadzę swoją praktykę psychoterapeuty i psychologa w Łodzi. Prowadzę praktykę psychologa prowadzą własny gabinet psychoterapii oraz w Szpitalu Klinicznym w Łodzi jako psychoterapeuta.

"Mała czarna" w TV 4 od lutego w weekendy


TV 4 zmienia dni emisji programu ”Mała czarna” i odświeża jego formułę.

Majewski i Ibisz nie otworzą gali Wiktorów


Jubileuszową, 25. galę wręczenia telewizyjnych nagród Wiktory miała w tym roku otworzyć i zamknąć trójka reprezentantów konkurencyjnych stacji: Maciej Orłoś z TVP, Szymon Majewski z TVN i Krzysztof Ibisz z Polsatu. TVP zmieniła jednak scenariusz.

TVN Warszawa i TVP nagrodzone w Nowym Jorku


Na międzynarodowym konkursie New York Festivals złote medale zdobyły: oprawa graficzna TVN Warszawa i filmy dokumentalne Programu 1 TVP. Srebrem nagrodzono serial TVP 2 "Czas honoru"

Na Trójkę uzbierano prawie 400 tys. zł


Przez trzy miesiące słuchacze wpłacili na rzecz Programu III Polskiego Radia 390,9 tys. zł.

"Gazeta Wyborcza" wygrała ze SKOK-ami


Wydająca "Gazetę Wyborczą" spółka Agora nie musi przepraszać Spółdzielczych Kas Oszczędnościowo-Kredytowych ani ich szefa Grzegorza Biereckiego za serię artykułów na temat działalności SKOK-ów - orzekł Sąd Apelacyjny w Warszawie. To prawomocny wyrok, który oddalił apelację SKOK-ów.

”Panorama” TVP 2 z większą ekipą wydawców


1 grudnia br. do ”Panoramy” TVP 2 dołączy troje wydawców, a do ”Wiadomości” TVP 1 – reporter TVP Info

Wojtera o liście pracowników TVP Info w obronie Snopkiewicza


Zarząd TVP dotychczas nie zapoznał się z listem pracowników TVP Info w obronie dyrektora tego kanału, Jacka Snopkiewicza, więc nie może na ten list odpowiedzieć - poinformował w piątek PAP rzecznik TVP Stanisław Wojtera.

Trójka wraca do wieczornego podsumowania dnia


W jesiennej ramówce Programu III Polskiego Radia powrócą magazyn informacyjno-publicystyczny "To był dzień" oraz programy muzyczne Piotra Metza i Wojciecha Manna.

Sosnowski na czele związków zawodowych w Trójce


Wybrane w poniedziałek władze Związku Zawodowego Dziennikarzy i Pracowników Programu III Polskiego Radia wybrały wczoraj zarząd związku i sformułowały listę postulatów do zarządu Polskiego Radia.

Awantura o tramsmisję z gali Telekamer


13. edycja Telekamer, plebiscytu tygodnika "Tele Tydzień" (Wydawnictwo Bauer), nie będzie transmitowana w telewizji. Galę na żywo będzie można zobaczyć tylko w należącej do Grupy Bauer telewizji internetowej Interia.tv.

Cykl audycji dla przyszłych rodziców w Trójce


Wystartował "Projekt Tata" - cykl audycji radiowych Programu III Polskiego Radia dla ojców o problemach kobiet w ciąży.

Sąd ukarał byłego prezesa Radia Łódź


Sąd Rejonowy w Łodzi uznał wczoraj Dariusza Szewczyka, odwołanego w marcu prezesa Radia Łódź, winnym nieprzywrócenia do pracy dziennikarza Jarosława Warzechy. Nałożył na byłego prezesa 3 tys. zł grzywny.

Polskie Radio ma pieniądze tylko na pół roku


Według szacunków władz Polskiego Radia około lipca br. rozgłośnia może zostać bez pieniędzy na wypłaty i emisję programu.

Amerykański budżet Viagry dla Mcgarrybowen


Koncern farmaceutyczny Pfizer przyznał amerykański budżet reklamowy leku na potencję Viagra agencji Mcgarrybowen (Dentsu).

Powstał blog w obronie pracowników "Faktu"


Były pracownik lub współpracownik dziennika ”Fakt” (Axel Springer Polska) założył bloga, w którym chce walczyć z redakcją tego tytułu. Zapowiada m.in. zbiorowy pozew o mobbing.

L. Popiel i M. Orłoś felietonistami "Sukcesu"


Lidia Popiel i Maciej Orłoś będą felietonistami miesięcznika ”Sukces” (Wydawnictwo ”Przekrój”).