Polacy oglądali więcej telewizji w wakacje


Przez 3 godziny, 17 minut i 49 sekund średnio dziennie oglądali Polacy telewizję w lipcu i sierpniu. To o 3 minuty i 21 sekund więcej, niż rok temu, ale największe stacje widzów straciły.

Latem w RMF FM (Grupa Bauer) dłuższe będą poranne i wieczorne audycje, a Radio Zet (Eurozet) wprowadza powtórki audycji w niedzielne popołudnia. Po odwołaniu Anity Gargas z funkcji wicedyrektor TVP 1 Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich i Centrum Monitoringu Wolności Prasy poskarżyły się Rzecznikowi Praw Obywatelskich na niejasne reguły polityki kadrowej w mediach publicznych. "Dziennik Gazeta Prawna": Prokuratura sprawdzi, czy za rządów Farfała doszło do finansowych nadużyć w TVP.



W Telewizji Polskiej znów będą zwolnienia grupowe – taką uchwałę zarząd spółki podjął w piątek. Grupa PZU rozpoczyna kampanię edukacyjną "Życie na 100 procent". Kampania ma zachęcić Polaków do zarządzania pieniędzmi, zwrócić ich uwagę na potrzebę długoterminowego oszczędzania, inwestowania i ochrony w postaci ubezpieczeń. W najnowszym, wrześniowym ”Twoim Stylu” (Wydawnictwo Bauer) pojawiła się całokolumnowa reklama Radia Zet. Lecz nie dość, że opublikowano ją bez wiedzy nadawcy, to w dodatku jest nieaktualna – promuje nieistniejący już program.

Canal+ Cyfrowy uruchomi w połowie marca testowy przekaz Canal+ Sport 3.

Z wyemitowanych dotychczas seriali, które zadebiutowały w jesiennych ramówkach telewizyjnych, największą widownię gromadzi "Dom nad rozlewiskiem" TVP 1 – wynika z danych AGB Nielsen Media Research. Discovery Networks Central Europe wprowadza na polski rynek kanał przyrodniczy Animal Planet HD.

Rosyjska sieć handlowa Stroibat wykorzystała w kampanii reklamowej wizerunek sobowtóra rosyjskiego prezydenta Dmitrija Miedwiediewa. Kraków rozpoczął porządkowanie przestrzeni miejskiej przed planowanymi na niedzielę uroczystościami pogrzebowymi pary prezydenckiej na Wawelu. Interia.pl poinformowała, że poniedziałkową transmisję z gali wręczenia nagród Telekamery 2010 oglądało na jej stronach jednocześnie 50 tys. użytkowników.



Kanały MTV Networks Polska jesienią stawiają na kontynuacje znanych formatów. Agencja informacyjna New York Times News Service zwolni większość dziennikarzy i przeniesie się na Florydę. Stacja TVS chce nadawać mniej informacji lokalnych i tym tłumaczy planowane zwolnienia reporterów.

"Fakty i Mity" i "Nie" przepraszają za swoje publikacje


Najnowsze wydania tygodników "Fakty i Mity" (Błaja News) oraz "Nie" (Urma) mają na jedynkach niestosowne treści wobec sobotniej katastrofy. Wydawcy przepraszają za to na stronach internetowych pism.

List Kołodziejskiego do Farfała ws. TVP


Szef Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Witold Kołodziejski żąda od p.o. prezesa TVP Piotra Farfała wyjaśnień w sprawie stanu negocjacji dotyczących utworzenia platformy cyfrowej TVP.

Trzecia edycja akcji radiowej Trójki "Idą święta"


Po raz trzeci na antenie Programu III Polskiego Radia odbędzie się akcja "Idą święta" organizowana na rzecz Fundacji Świętego Mikołaja i kampanii "Grunt to rodzina". Pieniądze zostaną przekazane rodzinnym domom dziecka.

Rydzyk podpisał wyjątkową umowę na korzystanie z archiwów TVP


Rządzący Telewizją Polską Piotr Farfał podpisał umowę z fundacją Tadeusza Rydzyka w sprawie wymiany archiwów - dowiedziała się nieoficjalnie "Gazeta Wyborcza". Z żadnym innym nadawcą TVP takiej umowy nie ma.

UPC wprowadza wideo na żądanie w Trójmieście


UPC Polska poszerzyła zasięg usługi wideo na żądanie o Trójmiasto, Rumię i Stargard Gdański.

Niekonwencjonalne przeprosiny "Super Expressu"


"Super Express" (Murator SA) zamieścił wczoraj nakazane przez sąd przeprosiny. Co prawda zajmują one połowę strony, ale ich treść to zaledwie jedna linijka drobnego druku.

Jan Ordyński wrócił do TVP Info


Jan Ordyński po kilkuletniej przerwie wrócił do kanału TVP Info. Od czwartku prowadzi tam ”Rozmowę dnia”.

Irańska Straż Rewolucyjna uruchomi agencję informacyjną


Związana z prezydentem Iranu Mahudem Ahmadineżadem elitarna formacja wojskowa Straż Rewolucyjna planuje utworzenie własnej agencji informacyjnej – donosi "Wall Street Journal".

Amerykanie zwolnili przetrzymywanego fotoreportera


Amerykańskie władze wojskowe uwolniły w środę w Iraku fotoreportera Reutersa przetrzymywanego przez blisko półtora roku bez przedstawienia zarzutów.

Sobotnie wywiady RMF-u bez "Newsweek Polska"


Po ponad dwóch latach RMF FM kończy współpracę w z tygodnikiem "Newsweek Polska" (Axel Springer Polska). Od września przygotowywany wspólnie "Kontrapunkt" zastąpi "Przesłuchanie".

Media Regionalne i Presspublica chcą zmian w statucie ZKDP


Presspublica (wydawca m.in. "Rzeczpospolitej") wraz z Mediami Regionalnymi domaga się "ograniczenia przywilejów największych wydawców" w Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.

Eurozet i GG Network łączą swoje siły


Eurozet - właściciel m.in. Radia Zet oraz GG Network SA - twórca m.in. komunikatora Gadu-Gadu, chcą wspólnie utworzyć spółkę medialną. Już otrzymały zgodę od Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta.

PAP Life przez dwa tygodnie dostępny darmo


W poniedziałek 16 listopada Polska Agencja Prasowa na dwa tygodnie udostępni bezpłatnie wszystkim zainteresowanym zasoby serwisu PAP Life.

Reporterzy Polskiego Radia zasilą IAR


Reporterzy informacyjni pracujący dotychczas w trzech programach Polskiego Radia przejdą od kwietnia do Informacyjnej Agencji Radiowej.

Farfał zostanie w TVP? Rada może się nie zebrać


"Dziennik": Wszystko wskazuje na to, że kierujący TVP Piotr Farfał nie musi się obawiać strajku, którym grożą mu związki zawodowe oraz nowej rady nadzorczej, która miała się zebrać 16 września i mogła go odwołać.

Płyty z muzyką klasyczną w "Gazecie Wyborczej"


Płyty z dwuczęściowego albumu "Najsłynniejsze dzieła muzyki klasycznej" są dołączane do części nakładu dzisiejszego i jutrzejszego wydania "Gazety Wyborczej" (Agora SA).

Dziennik.pl zmniejsza redakcję


Szef oraz część pracowników i współpracowników redakcji Dziennik.pl (Infor Biznes) rozstanie się z firmą.

Spadła sprzedaż dzienników ogólnopolskich


W lutym br. ogólnopolskie dzienniki w dalszym ciągu notowały spadki sprzedaży. Najmniejszy "Rzeczpospolita”" największy "Gazeta Giełdy Parkiet' (oba tytuły wydaje Presspublica) –wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.

Zarząd Radia Łódź odwołany


Rada nadzorcza Radia Łódź SA odwołała wczoraj prezesa Dariusza Szewczyka oraz członków zarządu Małgorzatę Markowską i Krzysztofa Michalskiego. Do zarządzania stacją rada delegował jednego ze swoich członków – Marka Składowskiego, który został p.o. prezesem.

Słuchacze także bronią Magdy Jethon


Do akcji obrony Magdy Jethon, odwołanej ze stanowiska dyrektor Programu III Polskiego Radia, włączyli się też słuchacze rozgłośni.